Menu

Szakály Zoltán

Táplálkozásmarketing

3500 Ft

Egy nemzet gazdasági értelmezésben mérhető teljesítményét a jelenben is, de még inkább a jövőben alapvetően a lakossága egészségi állapota…

Könyvespolcra teszem

A könyv jelenleg nem kapható.

Kulcsszavak:

táplálkozás    egyéb    élelmiszer    marketing

Egy nemzet gazdasági értelmezésben mérhető teljesítményét a jelenben is, de még inkább a jövőben alapvetően a lakossága egészségi állapota határozza meg. A nemzetközi tapasztalatok bizonyítják, hogy az egészséges társadalom megteremthető, fenntartható, amelyhez nélkülözhetetlen a tudományos kutatás és erre épülő gyakorlati életvitel szimbiózisa. Ebben a folyamatban kiemelt feladatok hárulnak a nevelés-oktatás széles körű területeire, ahol is a hangsúlyt a megelőzésre kell helyezni.
Ebből a felismerésből fakad a szakkönyv témája: egyfelől a legújabb kutatási eredmények magasfokú szintézise, másfelől a preventív fogyasztói magatartás megalapozása.
A szerző nemzetközi és saját kutatásai alapján a szakirodalomban először definiálja a táplálkozásmarketing fogalmát, utalva arra, hogy a vásárlók és a társadalom hosszú távú érdekeinek figyelembevétele megkívánja olyan élelmiszerek kifejlesztését, amelyek nemcsak ízletesek, hanem még egy vagy több táplálkozási (funkcionális) előnnyel is rendelkeznek. Ebből következően a táplálkozásmarketing azokat az élelmiszereket menedzseli a piacon, amelyek valamilyen egészségvédő (funkcionális) tulajdonságokkal rendelkeznek.
Ilyen előnyökkel jellemezhetők a funkcionális, a hagyományos és tájjellegű, valamint az organikus élelemiszerek.
Nemzetgazdasági szempontból az előzőekben említett egészségvédő szerepók miatt a funkcionális élelmiszerek kiemelet figyelmet érdemelnek még azért is, mert ismerve hazánk mezőgazdaságának és erre épülő élelmiszerpiarának komparatív előnyeit, alapjául szolgálhatnak újgenerációs hungarikumok kifejlesztésének, biztos és versenyképes piaci pozíciók megszerzésének.
A szakkönyv hiányt pótló jellegéből következően széles körű társadalmi érdeklődésre számíthat, mivel átfogóan tárgyalja a táplálkozásmarketing-stratégia kialakításának elméleti és gyakorlati összefüggéseit, nemes célt szolgálva előmozdítja egy egészségesebb magyar nemzet megteremtését.
Kiemelten ajánlható a kutatási módszerek tekintetében a felsőoktatásban résztvevőknek (oktatók, hallgatók, doktoranduszok), élelmiszer-ipari innovációs területen működőknek, pedagógusoknak, élelmezés- és egészségügyi dolgozóknak.

dr. Széles Gyula
 

Kiadó Mezőgazda Kiadó
ISBN 9789632866178
Kötés kötve
Terjedelem 216 oldal
Kiadás éve 2011
Méret 170x240 mm
Képek, ábrák 89 táblázattal, 43 ábrával

Kapcsolódó könyvek

A könyvet hozzáadtuk a könyvespolchoz

A könyv a kosárba került

Kedvezménykód